אורח החיים בגן

תזונה

התזונה בגן צמחונית, מאוזנת ושלמה. הגוף וגם הנפש ניזונים על ידי המזון אותו אנו אוכלים ויש קשר ישיר בין התנהגות והתפתחות לבין איכות המזון אותו אנו אוכלים. בני וולדורף אנו שואפים לתת לילדים מזון אורגני ומלא, צמחוני ובריא למען שמירה על נפשו וגופו של הילד. כמובן שהמזון המבושל על ידי הגננים והילדים נעשה באהבה ובטעם רב והילדים שמחים מאד להכין ולאכול.

 

אוריתמיה

בגנים בהם הילדים בגילאי 3 ומעלה נהוג להחליף מעגל בוקר אחד בשבוע במעגל אוריתמיה. מעגל זה מעבירה אוריתמיסטית. משמעות המילה אוריתמיה היא תנועה הרמונית והיא פותחה על ידי רודולף שטיינר במטרה להביא דרך התנועה איזון לגוף ולנפש. בגילאי הגן מלווים המעגלים הא וריתמיים בסיפורי ושירי ילדים ובתנועה אוריתמית. בגילאים מבוגרים יותר הופכת האוריתמיה לתנועה מורכבת ויש אף אוריתמיה מרפאה ועבודה אישית וקבוצתית.

 

חגים

בכל מדינה פועלים גני וולדורף בקשר וזיקה לחגים, לעונות, לתקופות הקשורים לאותה המדינה.

גם בגני וולדורף בארץ אנו חוגגים את החגים והמועדים. בגילאי הגן נחגגים החגים במהותם העמוקה ופחות בסמליהם. כך שבראש השנה נחגוג את תחילת השנה, נאכל תפוח בדבש, נפתח רימון, נכין יונים, בסוכות נבנה סוכה ונאכל בה, בחנוכה נחגוג את נצחון האור על החושך, בפורים נתחפש, בשבועות נקצור את החיטה שזרענו בסתיו ונכין סלסלאות ונקטוף את הביכורים מהערוגות שבחצר וכד'. בגילאי הגן נחווה את מהות החג וסמליו, בהמשך, בבית הספר נדבר עליהם.