סמינר רימון

 

סמינר רימון | אנתרופוסופיה וחינוך וולדורף

 

אודות הסמינר

סמינר רימון הוקם על ידי מרכז הסמינרים, הרדוף בשנת 2013 בשיתוף פעולה עם "עמותת רימון" בפרדס חנה, אשר במסגרתה פועלים כיום גני וולדורף, בית ספר יסודי ותיכון.

הסמינר שם לו למטרה להיות גשר ושער עבור אנשים אשר מעוניינים לפגוש את מדע הרוח המודרני- האנתרופוסופיה וכן להוות הכשרה מקצועית לאלה אשר רוצים להפוך למחנכים או גננים בוולדורף.

באזור פרדס ועמק חפר קיימות ומתפתחות עוד ועוד יוזמות וולדורף חינוכיות, והסמינר מהווה עבור רבים מרכז הכשרתי לקראת השתלבותם באותן מסגרות החינוך.

כמו חינוך וולדורף עצמו , גם הלימודים בסמינר מושתתים על תפיסת האדם כישות שלמה ומתפתחת ושל הנפש האנושית כחיה גם בתחום החשיבה, גם ברגש וגם בדחפי הרצון שמובילים אותה בתוך החיים. התלמיד בסמינר עובר תהליכים עיוניים ואומנותיים מגוונים.

שלושת עמודי התווך הם שיעורי אנתרופוסופיה- מדע הרוח, אומנות וחינוך וולדורף.

הלימוד מתקיים בקבוצות אינטימיות באווירה אישית המאפשרת תהליך אישי משמעותי ומפגש קרוב עם שותפים לדרך..

מורי הסמינר הם מורים מנוסים ומקצועיים בתחומם.

צוות המורים בסמינר

עמוס בן אהרון – הדרך הפנימית

טל בירן – אוריתמיה

עופרה אור גבריאל – הדרך לגילוי הקול

עמר רוזן – ציור ורישום, התפתחות האנושות מתוך תולדות האמנות

יובל נאור – התבוננות בטבע, אנתרופוסופיה

שלומית יפעת רונן – עיצוב דיבור ודרמה

מיכאל אמן – חינוך תיכון

עומר דלומי – חינוך תיכון

הילה דקל – חינוך תיכון

אפרת גיזן – חינוך

גיל קינן – חינוך

מתן יובל – חינוך לגיל הרך

נועה ימיני – חינוך לגיל הרך

ליל גולד- פיסול

יקיר רפאלי – בוטמר וג'ימנסטיקה, ידע האדם

מסלולי הלימוד בסמינר

הסמינר מציע שני מסלולי לימוד:

המסלול המלא – מתקיים בימי שני ורביעי לאורך שנתיים כבסיס באנתרופוסופיה וחינוך, עם אפשרות להמשך לשנה שלישית להשלמת תעודת בוגר סמינר לחינוך וולדורף. המסלול מיועד להכשיר אנשי חינוך לגיל בי"ס יסודי ולגיל הרך. ההכשרה בנויה על שלושה יסודות המתפתחים ומעמיקים במקביל לאורך השנים: אנתרופוסופיה, אמנויות ושעורי חינוך. השנה הראשונה מהווה 'שנת יסוד באנתרופוסופיה וחינוך וולדורף: מפגש ראשוני עם האנתרופוסופיה ושאלות החינוך. התלמידים יקיימו בשנה השניה תצפיות מלוות של יום בשבוע ובשנה השלישית התנסות מעשית מלווה בהוראה או בגן.

מסלול העשרה – מתקיים יום בשבוע אחר הצהריים. מסלול ההעשרה מיועד למעוניינים במפגש ראשוני וחוויתי עם האנתרופוסופיה ועם חינוך וולדורף דרך פעילות אמנותית ועיונית. (ישנה אפשרות להמשיך את הלימודים גם על פני שנים נוספות על בסיס תכנית אישית).

צרו קשר

הכנסו לאתר הסמינר כדי לקבל מידע מורחב עליו ועל מגוון התכנים והפעילויות שהוא מציע : www.antro-seminarimon.org

מייל: [email protected] 

ענבל גינת טל': 0523212873

יובל נאור טל': 0547565475

תלמידים מספרים

הורים ומחנכים רבים כבר לקחו חלק בקורסים במסגרת רימון או סמינרים אחרים, והם מספרים:

"… התרומה היותר משמעותית, היא שקיבלתי ידע וכלים שעוזרים לי להבין טוב יותר את תהליכי הגדילה וההתפתחות של ילדי, ולמלא את תפקידי כהורה בצורה קצת יותר טובה…"

"בסך הכל רציתי לדעת מה לענות כששואלים אותי 'מה זה גן אנתרופוסופי?' – חוץ מלהגיד שלבובות אין פנים. גיליתי עולם ומלואו, דרך שהרגישה לי נכונה מאד בהתמודדות עם אתגרים יומיומיים כהורה, וכאדם."

"…תוך כדי הלימודים התמזגו מספר אלמנטים ונענו הרבה צרכים ורצונות – הצורך להבין את שורש החינוך האנתרופוסופי, לבחור בו מחדש כל יום ולהיות שלם איתו; הרצון להישאר מחובר לקסם של הילדים שלי, להיות להם הורה טוב, ולעשות את מה שנכון ולא את מה שמקובל או "נורמלי"; הרצון להיות אדם טוב יותר, עבורי ועבור הסובבים אותי…"

"הלימוד פיתח בי סובלנות לרגעים מאתגרים עם הילדים, בכך שיכולתי לסווג התנהגויות שלהם לתוך מה שלמדתי. מתוך הסיווג הזה היה לי קל להבין שמה שקורה "הוא לא נגדי", וגם – שרגעים מאתגרים ומצמיחים קורים גם במשפחות אחרות ולא רק בשלי. מתוך כך הצלחתי (טוב, לא תמיד, זה תהליך יומיומי ומתמשך) להיות מודע לתגובותי, להיות יותר רגיש ונינוח לנוכח תהליכים שילדיי עוברים, להיות שם בשבילם רגוע יותר ומאפשר."

"….הלימוד חידד לי את החשיבות של דוגמא אישית בהתנהגותי, שהכל מתחיל ונגמר במה אני מראה לילדיי – האם אני אוהב את הזולת, האם אני מכבד את הזולת, האם השפה שאני משתמש בה נקיה, האם אני מלא שמחה על דברים פשוטים, האם אני חומרני, האם אני עבד לתרבות הצריכה, האם אני מול מסך כל היום או מול ספר וכדומה – מה שיראו אותי עושה כך יעשו גם הם."

"… ביליתי את לילות יום רביעי עם… מרצה בחסד (חבל שהמרצים שלי באוניברסיטה לא נשמעו כמוהו) בעל ידע נרחב, ניסיון גדול עוד יותר, לב ענק, ויכולת יוצאת דופן להעביר רעיונות מורכבים בצורה ציורית וקולחת."

"למדתי, החכמתי, הבנתי רבות על הדרך, והכי חשוב – התחזקה אצלי הידיעה שלמרות הקשיים (טכניים, כלכליים, רעיוניים) בחרנו בדרך הנכונה."