הגנים


בילדות, מכוון הילד בראש ובראשונה אל עבר התפתחותו הגופנית-פיזית במובנה הרחב ביותר. האדם יוצר בשנים אלו בסיס ותשתית גופנית לכל חייו בהמשך. מכאן המשמעות העצומה של תקופת הילדות בהתפתחות האדם.

הילד לומד ובונה את גופו הפיזי בשבע שנות חייו הראשונות כך שישרת אותו למשך כל חייו. זחילה, ישיבה, הליכה, ריצה, קפיצה, יציבתו ויציבותו, שיווי משקל, חושיו, תנועתו ואיבריו כל אלה מתפתחים בתקופה זו. ועלינו המבוגרים, לתת לילד את הסביבה הטובה ביותר להתפתחות זו.


כל מה שמגיע מהעולם החיצוני נשאר כרושם בנפשו ואף בגופו ובאיבריו של הילד. כך שעלינו, כמבוגרים, האחריות ליצירת סביבה רגועה ושקטה אשר תיצור הקשבה, שלווה וסבלנות. והסביבה היא קודם כל הבית, הגן והמבוגרים שבתוכם.

מה שבגיל מאוחר יותר, ובודאי בבגרות יהיה אך ורק רושם נפשי או רוחני, הנו בגיל זה עדיין רושם גופני-פיזי. הרשמים השונים: רשמי החושים החיצוניים, ההתרשמויות הנפשיות שסובבות את הילד, המחשבות והרעיונות שהאנשים סביבו חושבים, כל אלה ועוד נטבעים עמוק בגופניותו ומשאירים שם את חותמם. הילד אינו חותם סביבתו בלבד, אולם זהו הגיל בו סביבתו הופכת להיות, לטוב ולרע, לחלק הערוץ העיקרי לתפיסת העולם ולהפנמתו בגיל זה נעשה בעיקר על ידי חיקוי. הילד בשנות ילדותו המוקדמות לומד להתייצב, ללכת, לדבר, להגיב על ידי חיקוי המבוגרים הדומיננטיים בסביבתו (הורים ומחנכים). החיקוי נובע מכך שהילד בשלב זה עדיין ללא שום "מסננות" ואפשרויות חשיבה המפרידות בינו לבין העולם. הוא והעולם אחד. אנו כמבוגרים מבדילים עצמנו מהעולם, מנותקים ממנו במידה רבה ולכן גם עצמאיים וחופשיים יותר ביחסינו אליו. לא כך הילד הרך. הוא נמצא במובן מסוים לא פחות "בחוץ" מאשר "בפנים". הוא אחד עם האנשים סביבו, עם הטבע, עם המתרחש בבית וכיו"ב.ולכן בגנים אנו עובדים עם כוחות אלו של הילדות. עם החיקוי, הפיזיות, החושים, הסביבה השקטה והבטוחה. העשייה ולא הדיבורים עומדת במרכז. האווירה בגן ובבית ההורים צריכה לעמוד בסימן של פעילות ועשייה. בדיוק כפי שרבים מאיתנו זוכרים את ילדותנו ובמובן עמוק ורחוק יותר כפי שחיו בעבר ילדים בתוך שבט שמתוך הפעילות היומיומית הכין אותם להיות מבוגרים בעולם.בגן העובד ברוח חינוך ולדורף שמים את הדגש קודם כל על חינוך זה של צדדיו הגופניים-פיזיים של הילד. במשחק, בשיר, באומנויות השונות, ביצירה ובחיקוי ובחוויות חושים מגוונות מנסים לחזק ולעודד איכויות אלה. הילדים קודם כל עושים. בחיקוי ומשחק של עבודות האדם נבנה בצורה היפה וההרמונית ביותר מערך גופו ונפשו של הילד הרך.

גני העמותה

עמותת רימון מפעילה שישה גנים במתחם ביה"ס החקלאי בפרדס חנה, על פי הגילאים הבאים.

שם הגן גילאים
ארגמן רב גילאי – 3.4-6.4
פז רב גילאי – 3.4-6.4
תכלת רב גילאי – 3.4-6.4
ענבר רב גילאי – 3.4-6.4
שני רב גילאי – 3.4-6.4
ברקת צעיר – 2.8-4.6

לפרטים נוספים ומידע על הרשמה, אנא צרו קשר במייל:  [email protected].